Autor Tema: Xbox 720 a enseñar en el E3 2012  (Leído 795 veces)

Desconectado Temerario

• La Élite to the Max -Oro-
  • *
Xbox 720 a enseñar en el E3 2012
« en: 14 de Junio de 2011, 20:37 »
Y una de los que ya está trabajando sería Crytek con Timespliters 4. Que por lo que parece se ha enseñado a puerta cerrada en el pasado E3.

VG247.com

Report – Xbox 360 successor to be shown at E3 2012 with Timesplitters 4
A report has surfaced stating that the successor to Xbox 360 will be shown at E3 next year with Timesplitters 4 as one of its launch titles.

According to a “high-ranking” source within Crytek, VideoGamer reports that the firm is using DirectX 11 in the development. The firm is also, according to the report, hoping Timesplitters 4 will set a visual benchmark for the new Microsoft console.

The source said Microsoft will unveil and launch the new console ahead of Sony, and that Crytek is also investing in PlayStation 4 development.

Timesplitters 4 has presumably been in development with Crytek since its acquisition of Free Radical in 2009, with CryEngine 3 behind the game.

Thanks, Eurogamer

La fuente parece ser Eurogamer...

The Xbox 360's successor will likely debut at E3 2012, with Timesplitters 4 among the titles in development for the new machine, according to a new report.

A "high-ranking" source within developer Crytek let the news slip to VideoGamer. Although the insider didn't confirm system specs, they revealed that the Crysis studio is using DirectX 11 in development.

The source expects Microsoft to unveil and subsequently launch its new machine ahead of Sony, though the studio is also investing resources in PlayStation 4 development.

Crytek is hoping that Timesplitters 4 will be seen as an early visual benchmark for the platform.

First announced by developer Free Radical back in 2007, the FPS sequel was thought to be dead and buried when the studio went into administration in 2009. However, Crytek, who bought up what was left of the Nottingham-based outfit, has seemingly resuscitated the game.

Built using CryEngine 3, it'll apparently focus on branching paths, exploration and sandbox gameplay.

Both Microsoft and Crytek have declined to comment on the story.

Pero leyendo parece que lo han sacado de Videogamer, que lo ha destapado...

TimeSplitters 4 in development for next Xbox and PlayStation.
Microsoft is gearing up to announce the successor to the Xbox 360 at E3 2012, and Crytek is already developing a new TimeSplitters game for the next generation of consoles, VideoGamer.com can reveal.

Specifications for the new machine have not been finalised, but Crytek is using Microsoft's DirectX 11 as the current basis for next-generation development. Tessellation, multithreaded rendering, and compute shaders are the three headlining features for DirectX 11.

The Crysis 2 developer says that Microsoft will announce the existence of a new Xbox within the next 12 months, hinting that an E3 2012 reveal is likely. Crytek believes that Microsoft will announce and launch its new machine ahead of rival Sony, though the developer is also investing resources into next-generation PlayStation development.

The information was detailed to VideoGamer.com by a high-ranking industry source at Crytek, who stated that TimeSplitters 4 is currently being demonstrated internally, is being built with CryEngine 3, and was being shown privately in video form at E3 2011.

Crytek UK, who produced the other three games in the series as Free Radical, is still handling the development.

Both Microsoft and Crytek declined to comment.

The source reports that the graphics on TimeSplitters 4 are noticeably improved over current generation technology, with the DX11 tessellation effects allegedly having a huge impact on the visuals. Crytek believes that the game - and CryEngine 3 itself - will be seen as the cornerstone of next-generation development.

Crytek has invested heavily in DirectX 11 development primarily to focus on the new consoles, with the upcoming DX11 patch for the PC version of Crysis 2 being used internally as a benchmark of anticipated hardware trends.

As for the game itself, the new TimeSplitters is reported to focus on the series' branching paths and exploratory nature, with sandbox-style gameplay elements a big priority. The current goal is for levels to feature multiple routes that lead to the same overall conclusion.

Speculation about TimeSplitters 4 has been running since 2007. Since its initial announcement the game was even pegged to be a Wii-exclusive before languishing in development hell and being put on hiatus in 2009.

What does this mean for Halo 4, then, which was stated as an Xbox 360 game during its E3 2011 reveal?

Crytek has also recently announced that the CryEngine will support Nintendo's upcoming Wii U hardware. "Crytek's support for Wii U is definitely going to happen," said CEO Cevat Yerli.

Younger gamers might not be aware of the TimeSplitters series. 2005's TimeSplitters: Future Perfect was the last game in the franchise, and 2000's TimeSplitters was a well-received PS2 launch title, but the highlight of the series is undeniably 2002's TimeSplitters 2.

Crytek snapped up Free Radical in 2009 after the studio was forced into administration following the lacklustre critical and commercial performance of its PS3-exclusive shooter Haze. The Nottingham-based studio was rebranded as Crytek UK.

Crytek UK's last job was to handle the multiplayer portion of Crysis 2. "Whether it has enough mettle to compete in the long-term is another question - and one that will be tested over the coming months - but from this initial glance it certainly seems like there's enough in Crysis 2's multiplayer to at least tide people over until the autumn," I wrote in VideoGamer.com's 9/10

« última modificación: 14 de Junio de 2011, 20:39 por Temerario »

Desconectado franonti

• La Élite to the Max -Bronce-
  • *
  • GTA es Dios
Re: Xbox 720 a enseñar en el E3 2012
« Respuesta #1 en: 14 de Junio de 2011, 20:46 »
Hablan de DirectX 11 aunque yo preferiría DX12
http://img42.imageshack.us/img42/5296/sinttulo1gex.jpg[/img]
  Ránking de gráficas[/url] :ON: 

Desconectado Dark_Alexi

• *
  • Go hard or go home
« Respuesta #2 en: 14 de Junio de 2011, 23:46 »
Grande, quiero ver ya cómo va el desarrollo. Si es cierto que enseñaron algo a puerta cerrada van más adelantados de lo que pensaba. Por cierto, una cosa que me comentó mi hermano el otro día y no había caído: kinect integrado en la consola? Qué pensáis?

Desconectado He.Va.

• Moderadores
  • La Élite to the Max -Plata-
  • *
  • MAYORÍA SILENCIOSA
« Respuesta #3 en: 15 de Junio de 2011, 00:31 »
Y no han dicho ya si esta 720 es tan potente como 300 o 400 ps3?... >:D

Grande, quiero ver ya cómo va el desarrollo. Si es cierto que enseñaron algo a puerta cerrada van más adelantados de lo que pensaba. Por cierto, una cosa que me comentó mi hermano el otro día y no había caído: kinect integrado en la consola? Qué pensáis?
Que no tiene sentido.

SI VOTAR SIRVIESE PARA ALGO, NO NOS DEJARÍAN HACERLO.

Desconectado corpusculi

• Pro Gamer
  • *
  • ¡ALTO! enséñeme el permiso de su nube voladora
« Respuesta #4 en: 15 de Junio de 2011, 11:11 »
¿como pones una cámara que debe moverse en una carcasa rígida? no todo el mundo puede tener kinect por motivos de espacio, salvo que kinect permita interactuar en un espacio más pequeño lo dudo mucho. Yo creo que microsoft debe centrarse mucho en no romper el live, contactos, comunidad, nicks, retrocompatibilidad... y que ambas consolas puedan convivir juntas.

Desconectado Adalbert

• Hardcore Gamer
  • *
    • Niponia
« Respuesta #5 en: 15 de Junio de 2011, 11:24 »
Yo quiero ver el mando, con acelerometros y pantalla tactil, unos gatillos igual de bueno y una cruzeta mucho mejor.

Sobre el hardware, no me como mucho la cabeza. Un buen HD que el de 20gigas(ejem 13 ejem) es enano para los tiempos que corren. Salida de audio, silenciosa Y SIN 3 LUCES ROJAS!!!!!

La interfaz si deberia ser algo revolucionario y una completa fusion con windows 7 u 8. Se podria realizar algun tipo de conexion para que la xbox formara parte del pc, y con un sencillo programa a lo steam poder jugar en el pc pero que trabaje la xbox. Es un concepto muy raro y no seria bueno para el software de pc, pero me gustaria llegar a ver algo asi.

Desconectado akrom

• *
  • PC Gamer
    • Mi biblioteca de mods
« Respuesta #6 en: 15 de Junio de 2011, 11:29 »
Ya se acansaron de la gallina de los huevos de oro? si se muestra en 2012 y no sale hasta el 2013, un suponer, para mi solo llegua 2-3 años tarde, tampoco es mucho la verdad y ademas con todo ese tiempo podrian pensar en un nuevo DX que seguro que saldra y quien mejor lo sabe es MS.
Jugando a:

ANTEC Eleven Hundred | Be Quiet! Straight Power E9 680 W CM | Gigabyte GA-Z77X-D3H | INTEL 3770K | Noctua NH-C12P SE 14 | GSkill DDR3 1600 16 Gb | SSD Samsung 840 EVO 500 Gb | Gigabyte GTX 680 OC | ASUS Xonar DX/XD | DELL ULTRASHARP U2312HM | Razer Imperator+ Razer Goliathus | TTeSports MEKA G-UNIT | Roccat Kave 5.1 - Creative T-20
"Allways look on the bright side of life"
Visita mi BLOG: MI BIBLIOTECA DE MODS

Desconectado dante_devil

• *
  • Hip Hop.. my Life..
« Respuesta #7 en: 15 de Junio de 2011, 16:12 »
Wii U just got Owned.

Conectado suemrri_

• *
« Respuesta #8 en: 28 de Junio de 2011, 11:29 »
Otra pagina que dice lo mismo:

http://www.bgr.com/2011/06/27/microsoft-to-unveil-new-xbox-at-e3-2012/

A source with knowledge of Microsoft’s plans within the company’s Entertainment and Devices Division has confirmed with BGR that Microsoft intends to unveil its next-generation Xbox console at E3 2012 next summer. The source is not aware of Microsoft’s launch plans for the new Xbox, which we are told has been in development since 2006

En fin, parece que el E3 va a estar calentito porque ademas hay algun rumor de que Sony tb la presentara en el E3.

salu2
Stick: Hori Real Arcade Pro Ex  ||  Caja: Antec 300//Ventiladores Caja: Scythe Tiphoon//Placa base: Asus P7P55d Evo//Procesador: I5 750 2,66 @ 3,61//Disipador: Noctua SE2//Memoria: 4Gb Mushkin DDR3//Tarjeta Grafica: MSI GeForce GTX 570 Twin Frozr III OC PE//Tarjeta sonido: Asus Xonar DX//Fuente: Corsair 850W//Disco Duro: seagate Barracuda 1tb//Lector: Lector/Grabador DVD//Teclado: Logitech G11//Raton: Razzer Death Adder //Monitor: Dell U2311h